Antonella Anselmo & Wolfgang Pavlik | 19.11.2016 | Vienna Art Week 2016 – Open Studio Days

Vienna Art Week 2016 – Open Studio Days | Antonella Anselmo & Wolfgang Pavlik, Samstag, 19.11.2016 | 13:00 – 18:00 Uhr

„filling a space in a beautiful way“
… Schönheit kann auch ein Diktat sein, einem geistigen Kolonialismus dienen. Daher wurde sie von vielen Diktaturen missbraucht.
Aus: „Was ist Schönheit? Anmerkungen über Ästhetik und Augenblick“ von Karl Brunner

Vienna Art Week 2016 – Open Studio Days
Antonella Anselmo & Wolfgang Pavlik
Samstag, 19.11.2016 | 13:00 – 18:00 Uhr

Antonella Anselmo
1957 in Palermo geboren. Lebt und arbeitet in Wien.
In ihren Leinwänden, Papierarbeiten und in den gestalteten Büchern macht sie etwas sichtbar, das uns im Alltag verborgen bleibt. In dem Geflecht aus Assoziationen, dem Zusammenspiel von Erinnerungen und Visionen, sowie in den Überlagerungen von Schichten, und Farblasuren kommt „Das universelle Gewebe dieser Welt” zum Vorschein.
Die Träume besetzen die Leere im Schlaf, doch an den wachen Nachmittagen suche ich nach einer Sprache für das Nichts und finde sie in Bildern, in denen die Leere für ein ganzes Leben steht. Für das ganze Leben. Bist du bereit, das zu ertragen?
(Peter Zimmermann)

Wolfgang Pavlik
born 1956 in Vienna, lives and works in Vienna and Palermo .
Restraint and denial are instruments of my aesthetics, they are essential for the kind of painting I have been pursuing for years. All my attention is dedicated to the self-restraint of a formal order of composition, and to achieving impact by withdrawing colours from the spectrum. What captures me are the fragments, the extracts of life and everything else that moves therein. I refer to those elements which, at first impression, appear incoherent. It’s not what one sees in the spur of the moment, but rather what remains concealed that creates mystery and magic. As a result, what remains is a restricted view, a selection of pre-existing inner images and
their layout.
In our, times, the human is increasingly faceless, but in my paintings becomes visible again through the absence of a distinctive face. Time and time again, I find myself surprised realising how much I love in a painting those things one cannot really see.
(text: Personal Structures „You don’t know me“, catalogue Venice 2015)

/ /